Teknoloji

Bosch, bölgesel ve sektörel büyümeyi hızlandırmayı hedefliyor

2022 mali yılı, gelecek için sağlam bir temel oluşturuyor

  • 2022 mali yılı hedeflerine ulaşıldı: 88,2 milyar Euro satış / 3,8 milyar Euro fayda / yüzde 4,3 faaliyet FAVÖK marjı
  • 2023 görünümü: yüzde 1,7 küresel ekonomik büyüme / satışlarda yüzde 6 ila 9 artış / bölgedeki operasyonlardan yüzde 5 FAVÖK marjı
  • Geleceği güvence altına almak için yüksek yatırımlar: 2022’de 12 milyar Euro’yu aşan Ar-Ge ve sermaye harcaması
  • Mobilite sektörü yeniden düzenleniyor: 2029 yılına kadar 80 milyar Euro’nun üzerinde satış hedefleniyor
  • Stefan Hartung: “‘Yaşam için teknoloji’ ile dünyanın her bölgesinde büyümeyi ve kendi pazarlarımızda ilk üç tedarikçiden biri olmayı hedefliyoruz.”
  • Markus Forschner: “2023’te, uzun vadeli hedefimiz olan en az yüzde 7’lik marjımıza bir adım daha yaklaşmak istiyoruz.”

Stuttgart ve Renningen, Almanya – 2022’de Bosch, şiddetli bir yılda ticari hedeflerini aşan bir sonuç elde etti. Teknoloji ve hizmet tedarikçisi, satışlarını bir önceki yıl 78,7 milyar avrodan 88,2 milyar avroya çıkardı. Bu yüzde 12’lik bir artışa veya kur etkisinden arındırılmış yüzde 9,4’lük bir büyümeye karşılık geliyor. Faaliyetlerden elde edilen 3,8 milyar avro ile FAVÖK (faiz ve vergi öncesi kazanç) da bir önceki yılki 3,2 milyar avrodan daha yüksek. Operasyonlardan elde edilen FAVÖK marjı yüzde 4’ten yüzde 4,3’e yükseldi. Şirketin yıllık mali rakamlarını açıklayan Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Stefan Hartung, “2022’nin zorluklarını çok güzel bir şekilde aştık – hem satışlarımız hem de marjımız beklenenden yüksekti. Ekonomik ve sosyal ortam güçlü kalsa bile, çok daha hızlı büyümek istiyoruz.”

Önümüzdeki yıllarda yıllık satışların enflasyonun olağan seyrinde ortalama yüzde 6-8 artması ve marjın en az yüzde 7 olması hedefleniyor. Hartung, “’Yaşam için teknoloji’ ile dünyanın her bölgesinde büyümeyi ve kendi pazarlarımızda ilk üç tedarikçiden biri olmayı hedefliyoruz” dedi. söz konusu.

İklim değişikliği ile mücadele, iş dünyasında ve toplumda önemli değişimlere neden olurken aynı zamanda teknolojik değişimi de hızlandırıyor.

Hartung, “Bu teknolojik dönüşüm, hem mevcut işimizde hem de ilgili ve yeni alanlarda yararlanmak istediğimiz büyüme fırsatları yaratıyor” dedi. Bu bağlamda, ‘Yaşam için teknoloji’ sloganımız, yalnızca elektrifikasyon, otomasyon ve dijitalleşme gibi temel trendler söz konusu olduğunda değil, aynı zamanda yazılım ve yapay zeka için de her zamankinden daha önemli.” söz konusu.

Geleceğe yatırım: yenilikçi güç, finansal güce ihtiyaç duyar

Bosch Kümesi CFO’su Dr. Markus Forschner, “Zorlu ortama rağmen, 2022’de elde edilen sağlam sonuçlara dönüp bakabiliriz. Bunun da ötesinde, Bosch’un geleceğin pazarlarındaki başarısının temellerini attık.” söz konusu. Sonuç olarak şirket, geleceğini güvence altına almak için geçen yıl 12 milyar avrodan fazla para harcadı. Araştırma ve geliştirme harcamaları 7,2 milyar Euro’ya (2021’de 6,1 milyar Euro’dan) veya satışların yüzde 8,2’sine (2021’de yüzde 7,8) yükseldi. Sermaye harcamaları da 1 milyar avro artarak 4,9 milyar avroya yükseldi. Özkaynak rasyosu bir çeyrek artarak yüzde 46,6 oldu (2021: yüzde 45,3). Geleceğe yapılan yatırımlara ek olarak, büyük belirsizlik zamanlarında yüksek teslim kabiliyeti fonları bağladı. Bu, geçen yıl 4 milyar Euro’luk negatif bir serbest nakit akışına yol açtı. Bahse ilişkin olarak Forschner şunları söyledi: “Bosch gerekli fonlara ve çok sağlam bir mali duruma sahip olsa bile, yatırımlar ve maliyet disiplini arasında sıkı bir denge kurmak zorundayız.”

2023 görünümü: maliyet baskısı, enflasyon ve soğuyan ekonomi

Bosch Kümelenmesi, Kovid-19 pandemisinin artçı şoklarına rağmen 2023’ün ilk çeyreğinde satışlarını yüzde 3,5 artırmayı başardı. Kuzey Amerika, yüzde 18’lik çift haneli büyüme ile özellikle olumlu bir gelişme gösterdi. Avrupa’da şirket yüzde 7,7’lik güçlü bir büyüme kaydetti. Bosch CFO’su Forschner, “Yeni ticari yılın ilk birkaç ayı, 2023’ün de güçlü bir yıl olacağını gösterdi” dedi. söz konusu. Forschner, hammadde ve enerji piyasalarında enflasyon ve fiyatların yüksek kalmasını beklediğini açıkladı. Bosch, 2023 için küresel ekonomik çıktının yalnızca yüzde 1,7 oranında büyümesini ve böylece her yıl önemli ölçüde daha fazla soğumasını bekliyor. Mütevazı ekonomik görünüme rağmen Bosch, 2023’te yüzde 6 ila 9 arasında satış büyümesi hedefliyor. Faaliyetlerden elde edilen FVÖK marjı hedefi yüzde 5 civarında. Forschner, “Bu nedenle, uzun vadeli hedefimiz olan en az yüzde 7’lik marjımıza bir adım daha yaklaşmak istiyoruz” dedi. Kendimize iddialı bir yol haritası belirledik.” söz konusu.

Mobilite segmenti: yeniden yapılanma yoluyla büyüme

Bosch, mobilite bölümü alanını değişen pazar ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda yeniden organize ediyor. Amaç, mevcut ve yeni müşteri ihtiyaçlarına, özelleştirilmiş çözümlerle tek kaynaktan daha iyi ve hızlı hizmet vermektir. “Mobilite endüstrisinde lider bir teknoloji tedarikçisi ve müşterilerimizin tercih ettiği iş ortağı olarak kalmak istiyoruz. Bunun altyapısını hazırlıyoruz” dedi. söz konusu.

Bugüne kadar dünya çapında 66 ülkede 300’den fazla lokasyonda yaklaşık 230.000 çalışanı bulunan Mobilite Çözümleri iş alanı artık “Bosch Mobility” iş alanı olarak adlandırılacak. Şirket içinde kendi işinden sorumlu olacak ve kendi liderlik ekibine sahip olacak. 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere bazı durumlarda kişisel bölümler yeniden çizilecek ve yatay sorumluluklar da verilecek. Bosch CEO’su, yeniden yapılandırılmış mobilite işinin, yıllık 80 milyar Euro’nun üzerinde satış gerçekleştireceği 2029 yılına kadar ortalama yaklaşık yüzde 6 oranında büyümesinin hedeflendiğini duyurdu. Gelecekteki büyümesinin bir ayağı, on yılın sonunda üç katına çıkması beklenen otomotiv yazılım pazarı olacaktır. Bu pazarda Bosch Mobility, müşterilerine işletim sistemleri için yazılım çözümleri ve yazılım tanımlı araçlar için alana özel uygulamalar sağlayacak. Bosch aynı zamanda otomotiv elektroniği işini de önemli ölçüde genişletiyor: Silisyum karbür yongalara yönelik artan talebi karşılamak için şirket, ABD’li yonga üreticisi TSI Semiconductors’ın bir bölümünü satın almayı planlıyor. Bosch, önümüzdeki birkaç yıl içinde Amerikan şirketinin Kaliforniya’daki Roseville lokasyonuna 1,4 milyar Euro’nun üzerinde yatırım yapmak ve üretim tesislerini yenilemek istiyor. 2026’dan başlayarak, ilk yongalar, yenilikçi malzeme silikon karbide (SiC) dayalı 200 milimetrelik gofretlerde üretilecek.

Enerji ve Bina Teknolojisi: alternatif ısıtmaya geçişle büyüme

Hartung, özellikle küresel güç sistemlerini elden geçirmenin ek bir iş potansiyeli kaynağı olduğuna inanıyor: “Mobilitede çok başarılı olsak bile büyüme bununla sınırlı kalmayacak. Isıtma sistemlerinin elektrifikasyonu söz konusu olduğunda ısı pompalarımız yüksek talep görüyor.” söz konusu. Bosch’ta bu alan, araçlar için elektrikli aktarma organları çözümlerinin yanı sıra ortalamanın üzerinde büyümenin de itici gücü. Şirket, ısı pompası kapasitesini genişletiyor ve 2020’lerin sonuna kadar Avrupa’da toplam 1 milyar Euro’dan fazla yatırım yapmayı planlıyor. Yıl başında Almanya’nın Eibelshausen kentinde seri üretime başlamasının ardından Bosch, geçtiğimiz günlerde Polonya’nın Dobromierz kentinde bir fabrika daha kurduğunu duyurdu. Bosch, ev sahiplerinin ısıtma sistemlerini modernize etmelerini uygun maliyetli hale getirmek için hibrit çözümleri de destekliyor. Mevcut bir gaz yakıtlı kazanın daha küçük ölçekli bir ısı pompasıyla birleştirilmesi, genellikle kapsamlı yenileme ihtiyacını ortadan kaldırır. Tek başına ısı pompası çözümüyle karşılaştırıldığında bu, modernizasyon maliyetlerini yüzde 30’a kadar azaltabilir. Bosch, Avrupa ısı pompası pazarının 2023’te yüzde 20 büyümesini bekliyor. Bosch’ta ise bu alandaki satışlar iki kat daha hızlı artıyor. Bu hızlı büyümenin 2020’li yılların ortalarına kadar devam etmesi bekleniyor. Bosch, ticari binaları daha fazla enerji ve maliyet açısından verimli hale getirme geçişinden de yararlanıyor. Şirket yakın zamanda Hörburger AG’yi satın alarak portföyünü bina otomasyonunu da içerecek şekilde genişletti.

Endüstriyel teknolojiler ve katı tüketim malları: tartışmalı büyüme hedefleri

Bosch aynı zamanda endüstriyel teknolojilerde ve güçlü tüketim malları işletmelerinde büyüme yolunda ilerliyor. Bu teknolojiden elde edilen satış geliri 7 milyar Euro’ya yükseldi. Bosch CEO’su, “2028 satış geliri hedefi 10 milyar Euro. Bu, endüstriyel teknoloji sektöründe öncüler arasında yer almak için önemlidir.” söz konusu. Hartung, yakın zamanda HydraForce’un yaklaşık 2.100 çalışanla satın alınmasının burada merkezi bir rol oynayacağını da sözlerine ekledi. “Amerikan şirketinin devralınması kompakt hidrolik satışlarımızı üçe katlamakla kalmadı. Ayrıca HydraForce’un bayi ağı ABD pazarına daha iyi erişmemizi sağlayacak.” söz konusu. Bosch Rexroth ayrıca yeni bir alana giriyor: taşınabilir makinelerin elektrifikasyonu. Bölüm, yakın zamanda bu alan için eksiksiz bir çalışma portföyü olan eLion programını başlatmıştır. Arazi aracı üreticilerinden de çok sayıda sipariş aldı. Hartung; “Traktörlerin, beton mikserlerinin ve ekskavatörlerin elektrifikasyonu, endüstrinin tam da beklediği şey.” Konunun önemine vurgu yaptı.

Dayanıklı Tüketim işletmesinin de iddialı büyüme hedefleri var: Örneğin, Bosch Elektrikli El Aletleri satışlarını 2030 yılına kadar ikiye katlayarak 10 milyar avroyu aşmayı hedefliyor. Bunu başarmak için iş kolu, geçen yıl aksesuar işini genişletme projelerine yaklaşık 300 milyon Euro yatırım yaptı. Bu yıl için dokuz haneli yeni yatırımlar planlanıyor. Bir odak noktası, tek başına küresel elektrikli alet pazarının yüzde 40’ından fazlasını temsil eden Kuzey Amerika olacak. BSH Ev Aletleri burada da konumunu güçlendiriyor. Örneğin, 2024’ten itibaren Meksika’daki yeni bir fabrikada Kuzey Amerika pazarı için soğutma cihazları üretecek.

2022 mali yılı: Faaliyet alanlarına göre gelişmeler

Şirketin en geniş faaliyet alanı Mobilite Çözümleri , satışlarını yüzde 16 artırarak 52,6 milyar avroya çıkardı (kur etkisinden arındırıldıktan sonra yüzde 12,1). Operasyonlardan elde edilen marj yüzde 0,7’den yüzde 3,4’e yükselerek beklenenden daha iyi bir sonuç elde edildi. Forschner, “Otomotiv üretimindeki kronik çip kıtlığına ve zayıf büyümeye rağmen, mobilite ile ilgili satışlarımızı önemli ölçüde artırmayı başardık” dedi. Bu nedenle fiyatlarımızı artan maliyetlere göre uyarlamak zorunda kaldık.” söz konusu. Endüstriyel Teknolojiler İşletme, güçlü makine pazarından faydalandı. Satışları yüzde 13,9 (kur etkisine göre ayarlandıktan sonra yüzde 11) artarak 6,9 milyar avroya yükseldi. FAVÖK marjı yüzde 9,8’e yükseldi. Dayanıklı mallar İş segmenti, ev aletleri ve elektrikli el aletlerine olan talepteki keskin düşüşten zarar gördü. Yine de satışlar yüzde 1,5 artarak 21,3 milyar avroya ulaştı (kur etkisine göre ayarlandıktan sonra yüzde 1,6). Ayrıca, Rusya’daki faaliyetlerin aşamalı olarak durdurulması kazançları zorladı. Faaliyetlerden elde edilen FVÖK marjı bir önceki yıl yüzde 10,2’den yüzde 4,5’e yükseldi. Enerji ve Bina Teknolojisi İş alanındaki satış gelirleri yüzde 17,4 artarak 7 milyar Euro’ya ulaştı (kur etkisinden arındırıldıktan sonra yüzde 15,9). Bu talebin itici güçlerinden biri, iklim dostu ısıtma teknolojisine yönelik yoğun talepti. FAVÖK marjı yüzde 6 oldu (2021: yüzde 5,1).

2022 mali yılı: Bölgelere göre gelişmeler

Forschner, “Bosch Grubu, 2022’de Amerika kıtası başta olmak üzere tüm bölgelerde önemli satış büyümesi kaydetmeyi başardı” dedi. söz konusu. Kuzey Amerika Satışlar yüzde 25,7 artarak 14,4 milyar Euro oldu. Kur etkilerine göre ayarlandıktan sonra rakam %12,3 oldu. Güney Amerika Satışlar 1,8 milyar Euro’ya ulaştı. Bir önceki yıla göre artış yüzde 26 veya kur etkisinden arındırıldıktan sonra yüzde 16,7 oldu. AvrupaSatış geliri geçen yıla göre %7,3 arttı  44,3 milyar Euro’ya ulaştı.  Kur etkisinden arındırıldıktan sonra büyüme yüzde 9,8 oldu. Asya Pasifik (diğer bölgeler dahil) satışlar yüzde 12,8 artarak 27,7 milyon euro oldu. Kur etkisinden arındırıldıktan sonra büyüme yüzde 7,1 oldu.

2022’de çalışan sayısı: dünya çapında 18.724 kişilik artış

31 Aralık 2022 itibarıyla Bosch Grubu dünya çapında 421.338 kişiyi istihdam etmektedir. Bu rakam bir önceki yıla göre 18.724 fazla. Çalışan büyümesi, çoğu Amerika ve Asya Pasifik’te olmak üzere tüm bölgelerde arttı. Araştırma ve geliştirmede çalışan sayısı 9.422 artarak 85.543 kişiye yükseldi ve bunların yaklaşık 44.000’i yazılım geliştirmede çalışıyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-besiri.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu